maanantai 12. maaliskuuta 2012

Helen Beauty Reflexology, Kota Kinabalu, Sabah, Borneo, Malesia

Pian on viikko takana Kota Kinabalussa mukavien ystävien seurassa. Mikä onkaan ihanampaa kuin rentouttava hieronta "rankan" lomaviikon päätteeksi! Siispä päätämme ystäväni kanssa mennä hierontaan ja vieläpä raahata miehemmekin sinne. Ari olikin hieman haastellinen, piti lähes pakottaa tähän ihanuuteen, mutta oma mieheni osaa onneksi nauttia hieronnasta.

Hotellimme lähellä oli useitakin hoitoloita, jotka kaikki mainostivat lähes samalla hoitolistalla, joten lähdimme läheiseen ostoskeskukseen, missä oli useitakin hoitoloita. Kiipesimme kolmanteen kerrokseen huomataksemme ettei hoitola ollut vielä auki. Rapuissa tuli kuitenkin sopivasti vastaan mieshenkilö, joka osasi ohjata meidät auki olevaan hoitolaan, Helen Beauty Reflexology:n takaoven kautta.

Kävi ilmi, että kyseinen mieshenkilö olikin töissä siellä ja saatteli meidät näin ollen takaoven kautta samaiseen hoitolaan, jossa kävimme kyselemässä hintoja ja aukioloaikoja pari päivää aiemmin. Kello oli vasta kymmenen paikkeilla ja tämä hoitola ilmoitti meille avaavansa vasta klo 11, mutta otti meidät kuitenkin avosylin vastaan.

Meidät ohjattin peremmälle. Huoneessa oli noin 20 mukavaa nojatuolia, joista sitten valitsimme omamme. Huone näytti huonolta elokuvateatterilta ja mielestäni vielä huonommalta hoitolalta! Kuluneet tuolit olivat rivissä; täällä tehdään selvästikin liukuhihnalla töitä! Katon rajassa oli tv, joka sitten ystävällisesti laitettiinkin päälle. Onneksi äänettömälle, sillä siellä pyöri jokin aasialainen taisteluelokuva! Rentouttavaa... Onneksi seura oli hyvää ja jalkapohjien hierontakin osoittautui ihan ammattitaitoisesti tehdyksi.

Jalkapohjien hieronnan jälkeen kipusimme yläkertaan kokovartalohierontaa varten. Kun pääsimme raput ylös, ensimmäisenä silmiini osui nurkassa lojuva valtava pyykkiläjä! Siirryimme huoneeseen, jossa oli 8 verhoilla toisistaan eroteltua hierontapetiä. Todella karun näköistä, mutta kylläkin puhdasta, pyykkiläjää lukuun ottamatta.

Minä ja mieheni pääsimme samaan "huoneeseen" eli välillämme olevaa verhoa ei vedetty kiinni. Mieheni hieroja oli mies ja minua hieromaan tuli nainen. Ensimmäinen havainto hierojastani oli vahvat kädet ja karmea röyhtäisy! Jestas! Onneksi röyhtäilyä ei kestänyt kuin se alku! Kun oli aika kääntyä selälleen, tilassa oleva väliverho vedettiin kiinni. Lopulta hieronta osoittautui todella taitavasti tehdyksi, sekoitus kiertoja, painelua ja perinteisempää hierontaa. 

Koko setti kesti noin puolitoista tuntia. Lopputuloksena kaikki neljä matkailijaa rentoutuneita ja tyytyväisiä, mutta paikka oli kyllä kolkoin missä olen hieronnoissa käynyt! Tosin tämä ehkä oli huomioitu hinnassa, sillä hoidon hinta oli noin 25 €.  

Terveisin, Kengurumimmi

tiistai 28. helmikuuta 2012



Sain ystävältäni viestin, jossa yllytettiin hoitolareissulle. Mikä ettei! Lupasin varata kaikille kolmelle jotkin kivat hoidot jostain... Surffailtuani aikani netissä, löysin Cozy-Span, jota kehuttiin kovasti. Matkaakin meiltä vain 15 minuuttia! Sinne!

Kadulta katsoen hoitola on lähes huomaamaton; ovi ja pieni ikkuna. Ystäväni istuskelivat ensin viereisessä kampaamossa ihmetellen: "Voiko tämä olla oikea paikka?" Asia selvisi kysymällä ja niinpä he siirtyivät naapuriin.

Vastaanotto on melko vaatimaton tila, jossa on sohva ja vastaanottotiski. Toivottavasti edes terapeutin kädet ovat ylelliset! Olin varannut meille kokovartalo reflexology-hieronnan, puolitoista tuntia. Kävi ilmi ettei sellaista ole... ja meidän olisi pitänyt olla tunti "paineltavana" vaatteet päällä. No, mehän haluamme riisua, kun kerran on hoitolaan tultu! Siispä vaihdamme käsittelyt kokovartalohierontaan ja jalkojen reflexology-hoitoon!



Pian meitä kutsutaan nimellä: "Miss Tigi" ( Se olen minä). Kipuan kaksi kerrosta ylöspäin kapeita rappusia pitkin. Mielenkiintoista... Hoitotila muistuttaa lähinnä ensiapua! Yksi iso tila, jossa on verhoilla eroteltuna useita "hoitotiloja". Ylellisyydestä tai Spasta ei nyt kyllä ole puhettakaan! Minut ohjataan yhteen hoitotiloista, pyydetään riisuuntumaan ja menemään makuulleni hierontapetiin. Ei näy ihania kukkia hierontapetin "aukosta", vain tylsä lattia... No, simmut kiinni vain!



Terapeuttini tulee ja aloittaa kokovartalohieronnan; ensi kosketus on ainakin erinomainen! Hieronta osoittautuukin erinomaiseksi! Mahtava sekoitus klassista hierontaa, balilaista akupainelua sekä vietnamilaisia kieroliikkeitä! Tunti humpsahtaa kuin siivillä terapeuttini ihanassa käsittelyssä. Pois hukkuu ajatus ensiavun verhoilla erotelluista vuoteista ja puuttuvista somisteista!

Hieronnan jälkeen terapeutti siirtyy tekmään reflexology hierontaa jalkapohjiin. Aluksi hellästi painellen ja tunnustellen, jonkin ajan päästä hieman voimakkaammin. Mahtava tunne! En ollut koskaan aiemmin kokeillut vatsaavaa, koska pelkäsin sen sattuvan liikaa! Kyllähän tämä tuntuukin, mutta loppu fiilis on mahtava! Veri kiertää koko kropassa varpaista päälakeen ja olo on todella rentoutunut! 

Alas tullessani huomaan muutamia sisutuksellisa elementtejä, joita en tullessani huomannutkaan! Onhan täälläkin edes yritetty somistaa hieman viihtyisämmäksi! Kassalla kysytään olinko tyytyväinen hierontaan: Best ever! Tänne tulen varmasti uudelleen ja tuon muutkin perheenjäseneni! Sain sarjakortin: Käytyäni 8 kertaa kolmen kuukauden aikana, saan ilmaisen hieronnan. Siihen täytyy pyrkiä!

Hintaa tällä upealla hierontakokemuksella oli alle 15 €!

Päivän kruunasi mukava lounas ystävien kanssa ja jälkkäriksi tietenkin mansikkajuustokakkua!


Terveisin, Kengurumimmi








Reflexology eli vyöhyketerapia perustuu siihen, että jokainen ruumisosa heijastuu pienoiskoossa käsissä ja jaloissa olevista hermopäätteistä ja että painelemalla näitä alueita saadaan terapeuttisia vaikutuksia eri puolille kehoa. Useimmat tämän hoitomuodon kannattajat ovat sitä mieltä, että:
  • Keho jakaantuu 10 pitkittäiseen alueeseen - 5 molemmilla puolilla kehoa.
  • Jokainen kehon osa tai elin on edustettuna käsissä ja jaloissa.
  • Terapeutti voi diagnosoida erilaisia oierita tunnustelemalla käsiä ja jalkoja.
  • Alueiden hieronta tai painelu stimuloi energiavirtoja, verenkiertoa ja lähettää hermoimpulsseja alutta vastaavaan kehonosaan hoitaen ko aluetta.
Vyöhyketerapian arvellaan olevan ainakin 5000 vuotta vanha menetelmä. Ensimmäisenä se tunnettiin Kiinassa ja Intiassa. Erään toisen arvelun mukaan se on alkuisin Egyptistä, josta on todisteena hautapiirrustuksia jo ajalta 2330 ekr.

Vyöhyketerapia on tehokas apu stressin, jännityksen ja väsymyksen hoidossa. Hyviä tuloksia kerrotaan saaneen esim. migreenin vilustumisen, verenpaineen, ruoansulatusongelmien ja unettomuuden hoidossa. Vyöhyketerapian sanotaan myös toimvan ehkäisevästi sairauksia vastaan. Hoito kestää yleensä 90 min. Hoidon jälkeen olo voi olla väsynyt ja vessassa joutuu käymään normaalia useammin. sillä kuona-aineet lähtevät liikkeelle tehokkaasti hieronnan aikana. Hoidon jälkeen on suositeltavaa juoda runsaasti vettä, välttää fyysistä rasitusta ja saunaa.



maanantai 6. helmikuuta 2012


Hotellissa olevan The Herbal Spa:n kaikki hoidot pohjautuvat luonnosta löytyviin parantaviin elementteihin. Tämä konsepti herätti mielenkiintoni, joten kerronpa siitä lisää.

The Spa Philosophy

Kehon todellinen hyvinvointi vaatii tietyn luonnollisen rytmin ja tasapainon jokaisen elämään.

Todistettavasti jokainen ihminen on erilainen, yksilö. Toiset viihtyvät kylmissä olosuhteissa ja menettävät energiansa lämpimässä ilmastossa, kun taas toiset voivat olla juuri vastakohtaisia.
Jokaisella ihmisellä on vuodenaikaan perustuva elementti, joka huomioidaan nykyäänkin käyttämissämme väriessä, mutta nykyajan kiireinen elämänrytmi on erkaannuttanut meidät luonnon kiertokulusta.

Kempinskin Spa:ssa hoidoissa huomioidaan yksilöllisesti jokaisen kehotyyppi ja hoito räätälöidään vastaamaan jokaisen omaa perittyä luonnon kiertokulkuun perustuvaa rytmiä.


IHMISTYYPIT:

Kevät

Kevät tarkoittaa sadetta ja luonnon uusiutumista; uusia kukannuppuja ja lehtiä. Kevättyypin iho reagoi herkästi tuuleen, voimakkaaseen valoon ja kylmään ilmaan, aivan kuten juuri puhjennut kukannuppu tai uusi taimi.

Henkilö, jonka keho kuuluu tähän tyyppiin, löytää itsestään alla olevia piirteitä:
  • valonherkkyys
  • vaikeuksia sopeutua vuodenaikojen vaihteluihin
  • tunteellisuus
  • onnellisuus, jopa yltiömäinen
  • huono lymfa-aineenvaihdunta
  • huono keskittymiskyky
Kesä

Kesä yhdistetään kypsymiseen ja hedelmien keräämiseen. Eläimet hylkäävät poikasensa ja energisyys on voimakkaimmillaan. Kehomme ja aineenvaihduntamme aktivoituu ja hormonitasot nousevat.

Henkilö, jonka keho kuuluu tähän tyyppiin, löytää itsestään alla olevia piirteitä:
  • "kuumaverisyyttä"
  • ihoherkkyyttä
  • hormonalista epätasapainoa
  • voimakasta energisyyttä
  • kärttyisyyttä
  • tarvitsee välillä päästä "jäähylle"
Syksy


Syksyllä luonto aloittaa prosessin, jossa aineenvaihdunta hidastuu; eläimet ja kasvit siirtyvät säästöliekille ja keho toimii samalla tavalla. Kun kehon toiminta rauhoittuu ja verenkierto hidastuu, syksyihminen voi tuntea itsensä jopa laiskaksi. Mielentila muuttuu mietiskeleväksi ja hän alkaa tutkia omaa itseään syvällisemmin.


Henkilö, jonka keho kuuluu tähän tyyppiin, löytää itsestään alla olevia piirteitä:
  • astma tai muita hengitystieongelmia
  • velttoutta
  • saamattomuutta
  • väsymystä
Talvi

Talveen kuuluu seisahtuminen. Kasvit palaavat juurilleen ja eläimet vaipuvat talvihorrokseen. Keho toimiii saman tapaisesti hakemalla lepoa ja alkaa toipua, parantua, keskittyen sisäisiin elimiin. Useimmat puut pudottavat lehtensä ja oksat haurastuvat. Myös hiukset, iho ja kynnet kuivuvat ja murtuvat herkemmin.

Henkilö, jonka keho kuuluu tähän tyyppiin, löytää itsestään alla olevia piirteitä:
  • ihon kuivuutta
  • nenän, kurkun ja keuhkojen kuivuutta
  • vaikeuksia nousta talviaamuisin vuoteesta
  • painon tunnetta kehossa
  • lihaksissa ja nivelissä jäykkyyttä
  • masentuneisuutta

LÖYSITKÖ ITSESI NÄISTÄ TYYPEISTÄ?



Spa:ssa on tarjolla jokaiselle jotakin aina neljän tunnin kokonaisuuksiin asti. Houkutus oli suuri, mutta valitettavasti minulla ei nyt ollut aikaa mennä nautiskelemaan näistä palveluista, ehkä ensi kerralla!

Terveisin, Kengurumimmi





tiistai 24. tammikuuta 2012



Olin huomannut monesti kulkiessani Jakartassa oheisen hoitolan. Se näyttää todella suurelta ja netistä selvisi, että heillä on myös joitain koulutuksia. Nyt onkin sopivasti aikaa poiketa siellä Jennan kanssa.

Aula on suuri ja vastaanottotiskin takana onkin useampi hymyilevä nuori nainen. Kerron heille, että haluaisin tutustua heidän toimintaansa, joten he kutsuivat paikalle johtavan ihotautilääkärin. Noin 50-vuotias rouva saapuikin pian odotustilaan ja esitteli itsensä johtavaksi ihotautilääkäriksi tässä pisteessä.


Sain selville, että House of Ristra on saanut alkunsa kolmen ihotautilääkärin ideasta opettaa ihmisille oikeanlaista ihonhoitoa. He olivat järkyttyneitä varsinkin indonesialaisten tavasta käyttää myrkyllisiä vaalentavia voiteita. Kukaanhan täällä ei halua olla ruskea. Se on merkki ulkotyöskentelystä ja näin ollen myös köyhyydestä.

Olen itsekin törmännyt tähän oman kuljettajani kommenttien myötä. Tulin tässä jokin aika sitten lomalta kauniisti päivettyneenä ja ensimmäinen kommentti oli: "Miss Teija, you are black!" Tyttäreni Jenna, joka tulee todella tummaksi jo viikon auringossa olon aikana, kuuli seuraavaa: " Jenna, you are black. It is ugly! Tara (sisareni tytär) is beautyfull. She is white." No, mikäs siinä...

House of Ristran perustajat kehittivät oman ihonhoitosarjan, joka on kohdistettu aasialaiselle iholle. Paljon rasvaisen ja pigmentoituneen ihon hoitotuotteita. Näitä sai hankkia vasta konsultoinnin jälkeen. Ensin siis ihotautilääkärille ja sitten rasvat mukaan hoito-ohjeiden kanssa. Nykyään toiminta on laajentunut valtavasti. Heillä on vain kolme omassa omistuksessa olevaa "hoitolaa" ja loput ovat ostaneet oikeuden käyttää heidän nimeään ja tuotteitaan.

Palveluihin kuuluu joka puolella Indonesiaa sekä ihotautilääkärin palvelut että "kosmetologi"palvelut. Lisäksi House of Ristra kouluttaa lääkäreitä ihon hoitoon ja erilaisien iho-ongelmien hoitoon. Tämä piste on kolmessa kerroksessa ja johtava lääkäri esittelikin paikan mielellään. Myös hoitohuoneita on eri tasoisia; luksusta ja "karjaluokkaa"... Tilaa on runsaasti!

Koska meillä ei ole kiire minnekään, kysymme olisiko vapaita aikoja käsi- ja jalkahoitoon. On. Siispä hoitohin, "karjaluokkaan"!

Meidät ohjattiin isoon, kolkkoon huoneeseen, jossa oli 8 hierontapetiä jalkopää seinää vasten. Sairaala? Riisuimme vaatteemme ohjeiden mukaan ja puimme yllemme sairaalanutut. Mielenkiintoista! Nyt sitten KIIVETÄÄN selällemme hierontapeteihin jalat seinään päin. Kuinkahan tämä jalkahoito toimii? Hei, olisiko ollut helpompaa siirtää nämä petit irti seinästä tyhjänä?! Nyt meitä hinataan kauemmaksi seinästä, että hoitaja mahtuisi seinän ja petin väliin.

Laitamme hoitajien pyynnöstä polvet koukkuun, että he saavat jalkamme pesuvatiin. Näin sitten tapahtuu jalkojen pesu, kuorinta ja hieronta polviin asti, selällään maaten. Tämän jälkeen levitetään kivan tuntuinen jalkanaamio, tietenkin polvia myöten.

Naamion vaikuttaessa kädet pestään ja kuoritaan olkapäätä myöten ja hieronnan jälkeen myös käsiin levitetään naamio.

Kun naamio on poistettu käytettiin paljon aikaa kynsinauhojen ja kynsien hoitamiseen. Nämä tytöt eivät ilmeisesti osaa lakata, sillä paikalle saapuu lakkojen kanssa tyttö, joka kuulemma hoitaa lakkauksen. Hänen lakatessaan varpaan kynsiä toiset huolehtivat kädet lakkauskuntoon. Lakkaus kestää ikuisuuden! Lakataan, poistetaan, lakataan, poistetaan... Ihmettelin jo ääneen Jennalle, että mitähän tästä tulee. Eivätkö poista ollenkaan kovettumia jalkapohjista?! Eivät!

Pesun, naamion, hieronnan ja lakkauksen jälkeen meidät pyydetään pukeutumaan. Huonosti lakatut kynnet ovat heti rytyssä, sillä niille ei annettu aikaa kuivua!

Kassalla pyydettiin palautetta: "Ensi töikseni kotona joudun poistamaan lakat, poistamaan kuivan ihon kantapäistä ja suorittamaan uuden lakkauksen... " Sorry tytöt! Huono arvosana! Kun sanoin, ettei jalkapohjia hoidettu ollenkaan, he eivät olleet millänsäkään. Lupasivat tehdä parannusehdotuksen. En ole käynyt kokeilemassa toteutuiko se!

Hintaa tällä surkealla esityksellä oli kuitenkin noin 40 €, joten pettymys oli jonkin asteinen.




Terveisin, Kengurumimmi ja Jenna

torstai 15. joulukuuta 2011

KUUMA YRTTINYYTTIHIERONTA













http://www.purisanti.com/


Kuuma Yrttinyyttihieronta
On taas aika tavata ystäviä. Mikä onkaan mukavampaa kuin tehdä se hemmottelutuokion puitteissa, joten varasin ajan tuttuun Puri Santiin!
Tapani mukaan saavun sinne ajoissa ja odottelen ystäviäni kylmän lemongrass teen kera. Ilmapiiri on aina yhtä ihana täällä Puri Santissa: Hymyilevä henkilökunta toivottaa tervetulleeksi, rentouttava spa-musiikki soi taustalla ja joka puolella leijuu ihastuttavien aromaattisten öljyjen aikaansaama tuoksu!

Nyt alkaa varsinainen hieronta! Aasiassa on joa kauan sitten havaittu, että ihmisen aineenvaihduntaan vaikuttaa kaikki yli 40 asteen kuumuus. Lämpöä on käytetty jo kauan sekä kivun lievittämiseen että aineen-vaihdunnan vilkastuttamiseen. yrttinyytin lämpö voi nousta jopa 140 asteeseen aiheuttamatta kuitenkaan palovammoja, sillä hierontatekniikan avulla kuuma nyytti vain hipaisee ihoa eikä pysähdy paikalleen sen ollessa kuumimmillaan. Tämä ainutlaatuinen hierontamenetelmä yhdistää perinteisen länsimaalaisen hieronnan sekä kuumat yrttinyytit. Aluksi otetaan käyttöön kuumat yrtti-nyytit, joilla sivellään niiden ollessa kuumimmillaan. Lopuksi painellaan ja hierotaan. Tämän jälkeen terapeutti suorittaa perinteisen hieronnan käyttäen painelu, sively, shiatsu ja akuhierontaa. Hieroja on itsekin pöydällä käyttäen hyväkseen omaa ruumiin painoaan.




Yrttinyyttihierontaa käytetään poistamaan jännitystä jaloista, selästä, kaulan alueelta ja hartioista. Kuumia yrttinyyttejä käytetään vartalolla taputellen sekä hieroen niitä ihoa vasten. Lämpö siirtyy kuumista nyyteistä iholle ja lihaksiin avaten ihohuokosia. Samalla yrttisekoitukset vähentävät lihasten jännitystä, helpottavat kipua ja särkyä.
Aika kuluu kuin siivillä ja pian onki kulunut jo puolitoista tuntia. On aika pukeutua ja siirtyä vihreälle sisäpihalle lounaalle. Pehmeä lämpö kietoo meidät syliinsä ja eteemme tuodaan maukkaat lounaat.
Ihana päivä! Hintaa tälle hemmottelulle tuli noin 30 €.

Terveisin, Kengurumimmi


torstai 24. marraskuuta 2011

Peninsula Hot Springs, Australia





 
http://www.peninsulahotsprings.com/

Peninsula Hot Springs sijaitsee noin puolentoista tunnin ajomatkan päässä Melbournesta, Mornington Peninsula alueella. Idea tällaiseen kylpylään syntyi Japanissa, jossa Charles Davidson asui useita vuosia. Siellä ollessaan hän vieraili useilla kuumilla lähteillä. 1996 Charles kuuli, että kuumia lähteitä oli löydetty Mornington Peninsula alueelta jo vuonna 1979. Tästä innostuneina veljekset Charles & Richard Davidson sekä Norm Cleland halusivat toteuttaa Japanissa ja muualla maailmalla näkemiään ideoita myös täällä.
Vuonna 1997 veljekset Charles ja Richard ostivat alueen, jossa nyt on Peninsula Hot Springs. Tämä on ensimmäinen luonnon kuumista lähteistä koostuva Day Spa-alue Victorian osavaltiossa.

Menen ystäväni ja lasteni kanssa kuumille lähteille kaksi päivää ennen ystäväni suurta päivää eli häitä. Tarkoituksenamme on viettää rentouttava päivä yhdessä ja saada ajatukset hetkeksi pois viime hetken hääjärjestelyistä.

Jotta pääsemme kuumille lähteille, ajammeMorningtonista noin puoli tuntia silmiä hivelevän kauniissa maalaismaisemissa. Jo tämäkin vie ajatukset pois arjen kireestä!


Vihdoin saavumme ihastuttavaan vastaanottotilaan, jossa on myytävänä monenlaista kylpylätavaraa, koristeista tuotteisiin. Peremmälle päästyämme vaihdamme uimapuvut päälle valoisassa pukuhuoneessa. Tavarat lukolliseen lokeroon ja nauttimaan kuumista lähteistä!




Vaikka täällä on vasta aikainen kevät, kelit suosivat meitä. On mukavan lämmin  aurinkoinen päivä. Juuri sopiva kuumissa vesissä lillutteluihin!


Luonnon kuumat mineraalivedet siljuvat rakennettuihin altaisiin luoden alueesta täydellisen rentoutumista varten. Alueella on sekä yksityinen että yleinen alue. Me menemme yleiselle puolelle, sillä emme ennakoineet tiloamme ajoissa. Yksityiselle puolelle olis pitänyt tehdä varaus etukäteen.


Iloksemme huomaamme ettei väkeä juuri nimeksikään! Johtunee siitä, että olemme täällä keskellä viikkoa. kirjaimellisesti: keskiviikkona! Yksityisellä puolella olisi saanut erilaisia hoitoja ja mineraalikylpyjä... No, me "joudumme tyytymään" mineraalivesialtaissa lillutteluun!


Nautimme ensimmäisistä altaista, joissa vesi on 31-37 asteista. Aurinko paistaa ja on lämmintä. mitä muuta vielä voisi toivoa?! Jatkamme matkaamme pidemmälle ja löydämme turkkilaisen höyrysaunan. Täällä on mahdollista osallistua myös work shoppiin ja optella turkkilaisen Hamam saunomisen salat. Tämä on tosin varattava etukäteen ja osallistujia on oltava vähintään 4 henkilöä. No, ehkä ensi kerralla!


Jatkamme matkaamme portaita ylöspäin ja ssavumme alueelle, joka on kielletty alle 16-vuotiailta. kapuamme ylös asti pysähdellen välillä lämmittelemään houkuttelevan näköisiksi rakennettuihin altaisiin. Veden lämpötila on nyt korkeampi: 38-42 astetta! Ylös päästyämme silmiämme hivelee hurmaava näköala kauas Morningtonin vihreille alueille! Voiko kauniimpaa "allasaluetta" toivoa?!


On kiva huomata ettei isoa aluetta ole ahdettu täyteen keintekisen näköisiä altaita vaan tilaa on riittävästi ja luonnon kauneus on huomioitu rakennettaessa. Täällä voi kuljeskella koko päivän pulahdellen välillä altaisiin jotka muistuttavat luonnon altaita. Alueelta löytyy myös ravintola ja kioski, joten nälkäisenä ei tarvitse kulkea!


Nyt on kuitenkin aika sanoa hyvästit ihanalle alueelle ja suunnistaa Mornngtoniin illalliselle, Perhepaketille (2 aikuista ja 2 lasta) tuli hintaa noin 80 €. Kyllä kannatti!


Terveisin, Kengurumimmi

 

tiistai 22. marraskuuta 2011

Earth & Flowers in Jamu Spa

 Jälleen on aika tavata kavereita ihanan hemmottelun merkeissä viehättävässä Jamussa. Olemme varanneet neljälle hengelle 3 tuntia kestävän vartalohoidon: Earth & Flower Body Mask. Hoitoon kuuluu kuorinta, hiernta, naamio, jugurttihoito ja kukkakylpy.

Saavun Jamuun tapani mukaan ajoissa. Ihana, vihreä piha sulkee hoitolan ulkopuolella olevalta kujalta. Koska sattuu satamaan, vastaan tulee mies, joka saattelee minut hoitolaan ison sateenvarjon alla. Tältäköhän julkkiksilta tuntuu? Joku on varjon kanssa auton ovella vastassa ja saattaa sinut kuivana perille! Aika ylellinen tuokio... Ei ole tätäkään ennen koettu, ainakaan Suomessa. Siellähän kipität hitolaan ihan omin avuin, satoi tai paistoi!


Meidät ohjataan kahden hengen huoneisiin ja pyydetään riisuuntumaan ja laittamaan kietaisuhuivi vartalon ympärille. Siinä riisuuntuessamme ajattelin: "Täällä on vain yksi kylpyamme. Kuinkahan kukkakylpy toteutetaan.... Kimppakylpyyn kaverin kanssa, kenties?" :)

Hoito alkaa (kuten aina) jalkakylvyllä. Terapeutti polvistuu lattialle ja kuorii jalkani merisuolalla. Tämä on aina hieman pettymys: kuorinta on hyvin epämääräinen, lähinnä jalkapöytiin kohdistuva. No, ajatus on kuitenkin ihana ja muistan kyllä ensimmäisen kertani Indonesialaisessa hoitolassa! Olin aivan haltioissani siitä, että joku todellakin polvistuu eteeni ja pesee jalkani!

Pesurituaalin jälkeen menen Spa-petiin vatsalleni. Terapeutti aloittaa kuorinnan selästä. Tämä on siitä kiva kuorinta, että kuorinta-aineella myös hierotaan! Voisi kuvitella, että nahka on tunnin jälkeen ruvella, mutta ei! Terapeutti hieroo koko vartaloni edestä ja takaa hienolla kuorintavoiteella ja täytyy sanoa, että tällä terapeutilla oli kyllä jumalainen kosketus! Hemmottelu jatkuu kasvojen puhdistuksella, paineluhieronnalla ja kasvonaamiolla rentouttavan musiikin soidessa taustalla.

Hieman on kylmä, joten pyydän ottamaan ilmastoinnin pois päältä. Se on kyllä mielenkiintoista täällä Jakartassa, että menet mihin vain länsimaalaisille tarkoitettuun paikkaan, ilmastointi on aina erittäin kylmällä.... liian kylmällä!

Kuorinnan/hieronnan jälkeen terapeutti pyyhkäiseen ylimääräiset kuorinta-aineet vartaloltani lattialle ja levittää etupuolelle vartalonaamion. Naamio on puhdistava savinaamio, jonka annetaan kuivua ja vaikuttaa noin 15 min, jonka jälkeen käännyn vatsalleni ja naamio levitetään selkäpuolelle.
Vaikutusajan jälkeen terapeutti hieroo naamion päälle jugurttivoidetta. Voide pehmittää savinaamion ja ihon! Nyt on kyllä oikeasti hieman vilu, vaikka ohut huivi onkin päällä, mutta minkäs teet...

Jonkun ajan päästä kuulen, että kaveri pyydetään suihkuun ja kylpyyn. Emme siis saakaan kimppakylpyä! (Onneksi!) Itse loikoilen vielä horroksessa jonkin aikaa, kunnes kaveri on kylpenyt ja minut ohjataan suihkuhuoneeseen. Suihkuttelen savet ja jugurtit pois vartaloltani ja sukellan lämpimään, aromaattiseen kukkakylpyyn. Oikeasti! Kylvyssä kelluu kukan terälehtiä! Tämä on niin ihanaa! Te, jotka tunnette minut, tiedätte että nautin kaikesta (pienemmästäkin) hemmottelusta täysin rinnoin! Hei, KUKKAKYLPY!

 Jonkin aikaa loikoiltuani kuivaan itseni ja menen takaisin petiin rasvattavaksi. Pian terapeutti tuo meille kuumaa inkivääriteetä, jonka sanotaan tekevän hyvää keholle.

Kaiken tämän ihanuuden jälkeen on pakko pukeutua ja lähteä kotiin... Minkäs teet!

Hintaa tälle noin kolmen tunnin hemmottelulle tuli noin 30 €.


Terveisin, Kengurumimmi