maanantai 21. toukokuuta 2012

ORCHID Day Spa & Beauty Salon, Lombok, Indonesia

Lähdimme Teijan ja Jennan kanssa illalla katselemaan hotellin ympäristöä. Kävelimme Senggigin kylää kohti lähes pimeässä ja jonkin matkan päässä näimmekin kaksi nuorta naishenkilöä, jotka viittoivat meitä sisään hoitolaan. Sisääntulo oli ihan kivan näköinen bambusisustuksineen. Teija sai esitteen käteensä ja tutkittuamme sitä hetken päätimme palata hierottavaksi.





Mennessämme seuraavana iltana sisään hoitolaan pyysimme vastaanotossa olevalta henkilöltä kahta vartalohierontaa, kolmea jalkahoitoa ja yhtä jalkareflexologia. Odoteltuamme hetken pääsimmekin Teijan kanssa kiipeämään jyrkkiä rappuja pitkin ylös toiseen kerrokseen Jennan jäädessä alakertaan jalkarefexologiaa varten.

Lakanoiksi osoittautuneiden verhojen takana oli kaksi leveää bambupetiä, joissa oli kammottavan näköiset ja väriset ( vaikkakin puhtaat ) ruusulakanat. Ennen maata menoa pyysimme kuitenkin puhtaat pyyhkeet päämme alle, koska peteissä olevat näyttivät käytetyiltä.

Sitten hierojatytöt tulivat. Pienen kokoinen hieroja hyppäsi samalle petille ja aloitti hieronnan. Aluksi hän levitti öljyn, joka tuoksui ihan hyvältä eikä ollutkaan pelkkää ruokaöljyä, niin kuin pelkäsimme pullon perusteella. Sitten alkoi Aulikki-muorin pohkeiden käsittely eikä sen jälkeen ole suonta vetänyt jaloista! Hierojalla oli hyvät kädet ja hieronta osoittautui todella miellyttäväksi kokemukseksi, päänuppia myöten!

Käsittelyn jälkeen laskeuduimme jyrkät tikapuita muistuttavat rappuset takaisin alakertaan jalkahoitoa varten. Se osoittautuikin mielenkiintoiseksi!




Ensin jalat liotettiin kylmällä vedellä, jonka jälkeen ne vain kuivattiin ja nostettiin jakkaralle. Teijalla oli jo hoito edennyt pidemmälle, mutta hoitajalla ei ollutkaan raspia. Niinpä hän lainasi sitä minun jalkahoitajaltani. Tällä samaisella raspilla raspattiin myöhemmin myös minun jalkani, raspia välillä edes puhdistamatta! Kynsinauhavoide otettiin suoraan purkista metallisella kynsiviilalla, jolla se levitettiin ensin kynsiin ja kynsinauhoihin ja sen jälkeen ylimääräinen voide lääpittiin takaisin purkkiin. Kaikki muut voiteet otettiin myös suoraan purkista paljain käsin, se siitä hygienisyydestä! Jalkahoito osoittautuikin kaiken kaikkiaan aivan tyhjänpäiväiseksi. Lakkojen kuivuessa hoitaja siivosi jälkensä ja tyhjensi jalkojen liotusveden hiustenpesualtaaseen! Kyllä olisi terveystarkastajalla Suomessa ihmettelemistä tässä hoitolassa! Mutta hieroa ne tytöt osasivat!

Hintaa kolmen hengen hoitolakokemukselle tuli alle 30 €.




Terveisin, Aulikki





maanantai 9. huhtikuuta 2012

HOLIDAY RESORT, Lombok, Indonesia




















Olimme ystäväperheen kanssa Lombokilla mukavassa hotellissa, mutta sijainti oli hieman kaukana keskustasta, joten sadepäivänä päätimme naisten kanssa testata hotellimme hoitolaa. Tähän testiin osallistui kuusi naista (äidit ja tyttäret), joten jouduimme menemään kahdessä erässä. Me äidit aloitimme "testailun" vartalokuorinnalla ja hieronnalla.

Hoitolan vastaanotto oli miellyttävän näköinen valkoisilla ja harmailla irtokivillä rekennettuine käytävineen. Kävi kylläkin mielessä, että millähän tuollaisen pitäisi siistinä kotona... Hyvä idea kuitenkin!

Myös tuoksu hoitolassa oli rentouttava. Meidät ohjattiin kahden hengen huoneeseen, jossa oli kaksi hierontapetiä ja suihku sekä kylpyamme. Amme oli kaameassa kunnossa; näytti hyvin pinttyneeltä ja likaiselta, joten hylkäsimme heti ajatuksen, joka kävi aiemmin mielessämme: jokin ihana aromaattinen kylpy! Ei todellakaan houkutellut enää, kun näimme ammeen! Muuten hoitola vaikutti siistiltä.

Asetuimme hierontapeteille odottamaan terapeutteja. Pian kaksi naista tulikin huoneeseen kauniissa työasuissaan. Aluksi vartalokuorinta. Tämä on aina yhtä ihanaa! Koko vartalo kuorittiin, jonka jälkeen vain "lääpittiin" kuorinta-aine pois iholta. Hoito jatkui hieronnalla.



Nyt alkoikin se mielenkiintoinen osio, sillä rentoutuminen oli hieman vaikeaa oven koko ajan käydessä. Kävikö joku koko ajan vahtimassa terapeuttien työtä vai mitä tapahtuu?! Hieronta oli aluksi hosuvaa ja liikkeet keskeneräisiä. Mutta loppua kohti terapeuttini ryhdistäytyi ja sain lopulta miellyttävän hieronnan, vaikkakaan torkahtamisesta ei tullut mitään kovan trafiikin takia. Myöhemmin kävi ilmi, että ystäväni terapeutti kuljeskeli huoneeseen ja takaisin! Eli ystäväni hieronta oli kaikkea muuta kuin miellyttävä kokemus! Lopuksi kävimme suihkussa ja siirryimme takaisin uima-altaalle loikoilemaan ja vertailemaan kokemustamme.

Tyttäret, 4 kpl, menivät seuraavaksi samaan hoitoon.

No, tulipahan tämäkin koettua. Ja huonokin hieronta on parempi kuin ei hierontaa laisinkaan, vaikka tästä hoidosta ei paljon jäänytkään kerrottavaa!


Terveisin, Teija



Kylpynurkkaus oli kauniisti somistettu, mutta amme oli pinttyneen ja likaisen näköinen!






maanantai 12. maaliskuuta 2012

Helen Beauty Reflexology, Kota Kinabalu, Sabah, Borneo, Malesia

Pian on viikko takana Kota Kinabalussa mukavien ystävien seurassa. Mikä onkaan ihanampaa kuin rentouttava hieronta "rankan" lomaviikon päätteeksi! Siispä päätämme ystäväni kanssa mennä hierontaan ja vieläpä raahata miehemmekin sinne. Ari olikin hieman haastellinen, piti lähes pakottaa tähän ihanuuteen, mutta oma mieheni osaa onneksi nauttia hieronnasta.

Hotellimme lähellä oli useitakin hoitoloita, jotka kaikki mainostivat lähes samalla hoitolistalla, joten lähdimme läheiseen ostoskeskukseen, missä oli useitakin hoitoloita. Kiipesimme kolmanteen kerrokseen huomataksemme ettei hoitola ollut vielä auki. Rapuissa tuli kuitenkin sopivasti vastaan mieshenkilö, joka osasi ohjata meidät auki olevaan hoitolaan, Helen Beauty Reflexology:n takaoven kautta.

Kävi ilmi, että kyseinen mieshenkilö olikin töissä siellä ja saatteli meidät näin ollen takaoven kautta samaiseen hoitolaan, jossa kävimme kyselemässä hintoja ja aukioloaikoja pari päivää aiemmin. Kello oli vasta kymmenen paikkeilla ja tämä hoitola ilmoitti meille avaavansa vasta klo 11, mutta otti meidät kuitenkin avosylin vastaan.

Meidät ohjattin peremmälle. Huoneessa oli noin 20 mukavaa nojatuolia, joista sitten valitsimme omamme. Huone näytti huonolta elokuvateatterilta ja mielestäni vielä huonommalta hoitolalta! Kuluneet tuolit olivat rivissä; täällä tehdään selvästikin liukuhihnalla töitä! Katon rajassa oli tv, joka sitten ystävällisesti laitettiinkin päälle. Onneksi äänettömälle, sillä siellä pyöri jokin aasialainen taisteluelokuva! Rentouttavaa... Onneksi seura oli hyvää ja jalkapohjien hierontakin osoittautui ihan ammattitaitoisesti tehdyksi.

Jalkapohjien hieronnan jälkeen kipusimme yläkertaan kokovartalohierontaa varten. Kun pääsimme raput ylös, ensimmäisenä silmiini osui nurkassa lojuva valtava pyykkiläjä! Siirryimme huoneeseen, jossa oli 8 verhoilla toisistaan eroteltua hierontapetiä. Todella karun näköistä, mutta kylläkin puhdasta, pyykkiläjää lukuun ottamatta.

Minä ja mieheni pääsimme samaan "huoneeseen" eli välillämme olevaa verhoa ei vedetty kiinni. Mieheni hieroja oli mies ja minua hieromaan tuli nainen. Ensimmäinen havainto hierojastani oli vahvat kädet ja karmea röyhtäisy! Jestas! Onneksi röyhtäilyä ei kestänyt kuin se alku! Kun oli aika kääntyä selälleen, tilassa oleva väliverho vedettiin kiinni. Lopulta hieronta osoittautui todella taitavasti tehdyksi, sekoitus kiertoja, painelua ja perinteisempää hierontaa. 

Koko setti kesti noin puolitoista tuntia. Lopputuloksena kaikki neljä matkailijaa rentoutuneita ja tyytyväisiä, mutta paikka oli kyllä kolkoin missä olen hieronnoissa käynyt! Tosin tämä ehkä oli huomioitu hinnassa, sillä hoidon hinta oli noin 25 €.  

Terveisin, Kengurumimmi

tiistai 28. helmikuuta 2012



Sain ystävältäni viestin, jossa yllytettiin hoitolareissulle. Mikä ettei! Lupasin varata kaikille kolmelle jotkin kivat hoidot jostain... Surffailtuani aikani netissä, löysin Cozy-Span, jota kehuttiin kovasti. Matkaakin meiltä vain 15 minuuttia! Sinne!

Kadulta katsoen hoitola on lähes huomaamaton; ovi ja pieni ikkuna. Ystäväni istuskelivat ensin viereisessä kampaamossa ihmetellen: "Voiko tämä olla oikea paikka?" Asia selvisi kysymällä ja niinpä he siirtyivät naapuriin.

Vastaanotto on melko vaatimaton tila, jossa on sohva ja vastaanottotiski. Toivottavasti edes terapeutin kädet ovat ylelliset! Olin varannut meille kokovartalo reflexology-hieronnan, puolitoista tuntia. Kävi ilmi ettei sellaista ole... ja meidän olisi pitänyt olla tunti "paineltavana" vaatteet päällä. No, mehän haluamme riisua, kun kerran on hoitolaan tultu! Siispä vaihdamme käsittelyt kokovartalohierontaan ja jalkojen reflexology-hoitoon!



Pian meitä kutsutaan nimellä: "Miss Tigi" ( Se olen minä). Kipuan kaksi kerrosta ylöspäin kapeita rappusia pitkin. Mielenkiintoista... Hoitotila muistuttaa lähinnä ensiapua! Yksi iso tila, jossa on verhoilla eroteltuna useita "hoitotiloja". Ylellisyydestä tai Spasta ei nyt kyllä ole puhettakaan! Minut ohjataan yhteen hoitotiloista, pyydetään riisuuntumaan ja menemään makuulleni hierontapetiin. Ei näy ihania kukkia hierontapetin "aukosta", vain tylsä lattia... No, simmut kiinni vain!



Terapeuttini tulee ja aloittaa kokovartalohieronnan; ensi kosketus on ainakin erinomainen! Hieronta osoittautuukin erinomaiseksi! Mahtava sekoitus klassista hierontaa, balilaista akupainelua sekä vietnamilaisia kieroliikkeitä! Tunti humpsahtaa kuin siivillä terapeuttini ihanassa käsittelyssä. Pois hukkuu ajatus ensiavun verhoilla erotelluista vuoteista ja puuttuvista somisteista!

Hieronnan jälkeen terapeutti siirtyy tekmään reflexology hierontaa jalkapohjiin. Aluksi hellästi painellen ja tunnustellen, jonkin ajan päästä hieman voimakkaammin. Mahtava tunne! En ollut koskaan aiemmin kokeillut vatsaavaa, koska pelkäsin sen sattuvan liikaa! Kyllähän tämä tuntuukin, mutta loppu fiilis on mahtava! Veri kiertää koko kropassa varpaista päälakeen ja olo on todella rentoutunut! 

Alas tullessani huomaan muutamia sisutuksellisa elementtejä, joita en tullessani huomannutkaan! Onhan täälläkin edes yritetty somistaa hieman viihtyisämmäksi! Kassalla kysytään olinko tyytyväinen hierontaan: Best ever! Tänne tulen varmasti uudelleen ja tuon muutkin perheenjäseneni! Sain sarjakortin: Käytyäni 8 kertaa kolmen kuukauden aikana, saan ilmaisen hieronnan. Siihen täytyy pyrkiä!

Hintaa tällä upealla hierontakokemuksella oli alle 15 €!

Päivän kruunasi mukava lounas ystävien kanssa ja jälkkäriksi tietenkin mansikkajuustokakkua!


Terveisin, Kengurumimmi








Reflexology eli vyöhyketerapia perustuu siihen, että jokainen ruumisosa heijastuu pienoiskoossa käsissä ja jaloissa olevista hermopäätteistä ja että painelemalla näitä alueita saadaan terapeuttisia vaikutuksia eri puolille kehoa. Useimmat tämän hoitomuodon kannattajat ovat sitä mieltä, että:
  • Keho jakaantuu 10 pitkittäiseen alueeseen - 5 molemmilla puolilla kehoa.
  • Jokainen kehon osa tai elin on edustettuna käsissä ja jaloissa.
  • Terapeutti voi diagnosoida erilaisia oierita tunnustelemalla käsiä ja jalkoja.
  • Alueiden hieronta tai painelu stimuloi energiavirtoja, verenkiertoa ja lähettää hermoimpulsseja alutta vastaavaan kehonosaan hoitaen ko aluetta.
Vyöhyketerapian arvellaan olevan ainakin 5000 vuotta vanha menetelmä. Ensimmäisenä se tunnettiin Kiinassa ja Intiassa. Erään toisen arvelun mukaan se on alkuisin Egyptistä, josta on todisteena hautapiirrustuksia jo ajalta 2330 ekr.

Vyöhyketerapia on tehokas apu stressin, jännityksen ja väsymyksen hoidossa. Hyviä tuloksia kerrotaan saaneen esim. migreenin vilustumisen, verenpaineen, ruoansulatusongelmien ja unettomuuden hoidossa. Vyöhyketerapian sanotaan myös toimvan ehkäisevästi sairauksia vastaan. Hoito kestää yleensä 90 min. Hoidon jälkeen olo voi olla väsynyt ja vessassa joutuu käymään normaalia useammin. sillä kuona-aineet lähtevät liikkeelle tehokkaasti hieronnan aikana. Hoidon jälkeen on suositeltavaa juoda runsaasti vettä, välttää fyysistä rasitusta ja saunaa.



maanantai 6. helmikuuta 2012


Hotellissa olevan The Herbal Spa:n kaikki hoidot pohjautuvat luonnosta löytyviin parantaviin elementteihin. Tämä konsepti herätti mielenkiintoni, joten kerronpa siitä lisää.

The Spa Philosophy

Kehon todellinen hyvinvointi vaatii tietyn luonnollisen rytmin ja tasapainon jokaisen elämään.

Todistettavasti jokainen ihminen on erilainen, yksilö. Toiset viihtyvät kylmissä olosuhteissa ja menettävät energiansa lämpimässä ilmastossa, kun taas toiset voivat olla juuri vastakohtaisia.
Jokaisella ihmisellä on vuodenaikaan perustuva elementti, joka huomioidaan nykyäänkin käyttämissämme väriessä, mutta nykyajan kiireinen elämänrytmi on erkaannuttanut meidät luonnon kiertokulusta.

Kempinskin Spa:ssa hoidoissa huomioidaan yksilöllisesti jokaisen kehotyyppi ja hoito räätälöidään vastaamaan jokaisen omaa perittyä luonnon kiertokulkuun perustuvaa rytmiä.


IHMISTYYPIT:

Kevät

Kevät tarkoittaa sadetta ja luonnon uusiutumista; uusia kukannuppuja ja lehtiä. Kevättyypin iho reagoi herkästi tuuleen, voimakkaaseen valoon ja kylmään ilmaan, aivan kuten juuri puhjennut kukannuppu tai uusi taimi.

Henkilö, jonka keho kuuluu tähän tyyppiin, löytää itsestään alla olevia piirteitä:
  • valonherkkyys
  • vaikeuksia sopeutua vuodenaikojen vaihteluihin
  • tunteellisuus
  • onnellisuus, jopa yltiömäinen
  • huono lymfa-aineenvaihdunta
  • huono keskittymiskyky
Kesä

Kesä yhdistetään kypsymiseen ja hedelmien keräämiseen. Eläimet hylkäävät poikasensa ja energisyys on voimakkaimmillaan. Kehomme ja aineenvaihduntamme aktivoituu ja hormonitasot nousevat.

Henkilö, jonka keho kuuluu tähän tyyppiin, löytää itsestään alla olevia piirteitä:
  • "kuumaverisyyttä"
  • ihoherkkyyttä
  • hormonalista epätasapainoa
  • voimakasta energisyyttä
  • kärttyisyyttä
  • tarvitsee välillä päästä "jäähylle"
Syksy


Syksyllä luonto aloittaa prosessin, jossa aineenvaihdunta hidastuu; eläimet ja kasvit siirtyvät säästöliekille ja keho toimii samalla tavalla. Kun kehon toiminta rauhoittuu ja verenkierto hidastuu, syksyihminen voi tuntea itsensä jopa laiskaksi. Mielentila muuttuu mietiskeleväksi ja hän alkaa tutkia omaa itseään syvällisemmin.


Henkilö, jonka keho kuuluu tähän tyyppiin, löytää itsestään alla olevia piirteitä:
  • astma tai muita hengitystieongelmia
  • velttoutta
  • saamattomuutta
  • väsymystä
Talvi

Talveen kuuluu seisahtuminen. Kasvit palaavat juurilleen ja eläimet vaipuvat talvihorrokseen. Keho toimiii saman tapaisesti hakemalla lepoa ja alkaa toipua, parantua, keskittyen sisäisiin elimiin. Useimmat puut pudottavat lehtensä ja oksat haurastuvat. Myös hiukset, iho ja kynnet kuivuvat ja murtuvat herkemmin.

Henkilö, jonka keho kuuluu tähän tyyppiin, löytää itsestään alla olevia piirteitä:
  • ihon kuivuutta
  • nenän, kurkun ja keuhkojen kuivuutta
  • vaikeuksia nousta talviaamuisin vuoteesta
  • painon tunnetta kehossa
  • lihaksissa ja nivelissä jäykkyyttä
  • masentuneisuutta

LÖYSITKÖ ITSESI NÄISTÄ TYYPEISTÄ?



Spa:ssa on tarjolla jokaiselle jotakin aina neljän tunnin kokonaisuuksiin asti. Houkutus oli suuri, mutta valitettavasti minulla ei nyt ollut aikaa mennä nautiskelemaan näistä palveluista, ehkä ensi kerralla!

Terveisin, Kengurumimmi





tiistai 24. tammikuuta 2012



Olin huomannut monesti kulkiessani Jakartassa oheisen hoitolan. Se näyttää todella suurelta ja netistä selvisi, että heillä on myös joitain koulutuksia. Nyt onkin sopivasti aikaa poiketa siellä Jennan kanssa.

Aula on suuri ja vastaanottotiskin takana onkin useampi hymyilevä nuori nainen. Kerron heille, että haluaisin tutustua heidän toimintaansa, joten he kutsuivat paikalle johtavan ihotautilääkärin. Noin 50-vuotias rouva saapuikin pian odotustilaan ja esitteli itsensä johtavaksi ihotautilääkäriksi tässä pisteessä.


Sain selville, että House of Ristra on saanut alkunsa kolmen ihotautilääkärin ideasta opettaa ihmisille oikeanlaista ihonhoitoa. He olivat järkyttyneitä varsinkin indonesialaisten tavasta käyttää myrkyllisiä vaalentavia voiteita. Kukaanhan täällä ei halua olla ruskea. Se on merkki ulkotyöskentelystä ja näin ollen myös köyhyydestä.

Olen itsekin törmännyt tähän oman kuljettajani kommenttien myötä. Tulin tässä jokin aika sitten lomalta kauniisti päivettyneenä ja ensimmäinen kommentti oli: "Miss Teija, you are black!" Tyttäreni Jenna, joka tulee todella tummaksi jo viikon auringossa olon aikana, kuuli seuraavaa: " Jenna, you are black. It is ugly! Tara (sisareni tytär) is beautyfull. She is white." No, mikäs siinä...

House of Ristran perustajat kehittivät oman ihonhoitosarjan, joka on kohdistettu aasialaiselle iholle. Paljon rasvaisen ja pigmentoituneen ihon hoitotuotteita. Näitä sai hankkia vasta konsultoinnin jälkeen. Ensin siis ihotautilääkärille ja sitten rasvat mukaan hoito-ohjeiden kanssa. Nykyään toiminta on laajentunut valtavasti. Heillä on vain kolme omassa omistuksessa olevaa "hoitolaa" ja loput ovat ostaneet oikeuden käyttää heidän nimeään ja tuotteitaan.

Palveluihin kuuluu joka puolella Indonesiaa sekä ihotautilääkärin palvelut että "kosmetologi"palvelut. Lisäksi House of Ristra kouluttaa lääkäreitä ihon hoitoon ja erilaisien iho-ongelmien hoitoon. Tämä piste on kolmessa kerroksessa ja johtava lääkäri esittelikin paikan mielellään. Myös hoitohuoneita on eri tasoisia; luksusta ja "karjaluokkaa"... Tilaa on runsaasti!

Koska meillä ei ole kiire minnekään, kysymme olisiko vapaita aikoja käsi- ja jalkahoitoon. On. Siispä hoitohin, "karjaluokkaan"!

Meidät ohjattiin isoon, kolkkoon huoneeseen, jossa oli 8 hierontapetiä jalkopää seinää vasten. Sairaala? Riisuimme vaatteemme ohjeiden mukaan ja puimme yllemme sairaalanutut. Mielenkiintoista! Nyt sitten KIIVETÄÄN selällemme hierontapeteihin jalat seinään päin. Kuinkahan tämä jalkahoito toimii? Hei, olisiko ollut helpompaa siirtää nämä petit irti seinästä tyhjänä?! Nyt meitä hinataan kauemmaksi seinästä, että hoitaja mahtuisi seinän ja petin väliin.

Laitamme hoitajien pyynnöstä polvet koukkuun, että he saavat jalkamme pesuvatiin. Näin sitten tapahtuu jalkojen pesu, kuorinta ja hieronta polviin asti, selällään maaten. Tämän jälkeen levitetään kivan tuntuinen jalkanaamio, tietenkin polvia myöten.

Naamion vaikuttaessa kädet pestään ja kuoritaan olkapäätä myöten ja hieronnan jälkeen myös käsiin levitetään naamio.

Kun naamio on poistettu käytettiin paljon aikaa kynsinauhojen ja kynsien hoitamiseen. Nämä tytöt eivät ilmeisesti osaa lakata, sillä paikalle saapuu lakkojen kanssa tyttö, joka kuulemma hoitaa lakkauksen. Hänen lakatessaan varpaan kynsiä toiset huolehtivat kädet lakkauskuntoon. Lakkaus kestää ikuisuuden! Lakataan, poistetaan, lakataan, poistetaan... Ihmettelin jo ääneen Jennalle, että mitähän tästä tulee. Eivätkö poista ollenkaan kovettumia jalkapohjista?! Eivät!

Pesun, naamion, hieronnan ja lakkauksen jälkeen meidät pyydetään pukeutumaan. Huonosti lakatut kynnet ovat heti rytyssä, sillä niille ei annettu aikaa kuivua!

Kassalla pyydettiin palautetta: "Ensi töikseni kotona joudun poistamaan lakat, poistamaan kuivan ihon kantapäistä ja suorittamaan uuden lakkauksen... " Sorry tytöt! Huono arvosana! Kun sanoin, ettei jalkapohjia hoidettu ollenkaan, he eivät olleet millänsäkään. Lupasivat tehdä parannusehdotuksen. En ole käynyt kokeilemassa toteutuiko se!

Hintaa tällä surkealla esityksellä oli kuitenkin noin 40 €, joten pettymys oli jonkin asteinen.




Terveisin, Kengurumimmi ja Jenna

torstai 15. joulukuuta 2011

KUUMA YRTTINYYTTIHIERONTA













http://www.purisanti.com/


Kuuma Yrttinyyttihieronta
On taas aika tavata ystäviä. Mikä onkaan mukavampaa kuin tehdä se hemmottelutuokion puitteissa, joten varasin ajan tuttuun Puri Santiin!
Tapani mukaan saavun sinne ajoissa ja odottelen ystäviäni kylmän lemongrass teen kera. Ilmapiiri on aina yhtä ihana täällä Puri Santissa: Hymyilevä henkilökunta toivottaa tervetulleeksi, rentouttava spa-musiikki soi taustalla ja joka puolella leijuu ihastuttavien aromaattisten öljyjen aikaansaama tuoksu!

Nyt alkaa varsinainen hieronta! Aasiassa on joa kauan sitten havaittu, että ihmisen aineenvaihduntaan vaikuttaa kaikki yli 40 asteen kuumuus. Lämpöä on käytetty jo kauan sekä kivun lievittämiseen että aineen-vaihdunnan vilkastuttamiseen. yrttinyytin lämpö voi nousta jopa 140 asteeseen aiheuttamatta kuitenkaan palovammoja, sillä hierontatekniikan avulla kuuma nyytti vain hipaisee ihoa eikä pysähdy paikalleen sen ollessa kuumimmillaan. Tämä ainutlaatuinen hierontamenetelmä yhdistää perinteisen länsimaalaisen hieronnan sekä kuumat yrttinyytit. Aluksi otetaan käyttöön kuumat yrtti-nyytit, joilla sivellään niiden ollessa kuumimmillaan. Lopuksi painellaan ja hierotaan. Tämän jälkeen terapeutti suorittaa perinteisen hieronnan käyttäen painelu, sively, shiatsu ja akuhierontaa. Hieroja on itsekin pöydällä käyttäen hyväkseen omaa ruumiin painoaan.




Yrttinyyttihierontaa käytetään poistamaan jännitystä jaloista, selästä, kaulan alueelta ja hartioista. Kuumia yrttinyyttejä käytetään vartalolla taputellen sekä hieroen niitä ihoa vasten. Lämpö siirtyy kuumista nyyteistä iholle ja lihaksiin avaten ihohuokosia. Samalla yrttisekoitukset vähentävät lihasten jännitystä, helpottavat kipua ja särkyä.
Aika kuluu kuin siivillä ja pian onki kulunut jo puolitoista tuntia. On aika pukeutua ja siirtyä vihreälle sisäpihalle lounaalle. Pehmeä lämpö kietoo meidät syliinsä ja eteemme tuodaan maukkaat lounaat.
Ihana päivä! Hintaa tälle hemmottelulle tuli noin 30 €.

Terveisin, Kengurumimmi