torstai 2. toukokuuta 2013
maanantai 1. huhtikuuta 2013
Rama Beach Resort, Candidasa, Bali, Indonesia
Hotellimme hierontapaikka oli hyvin esillä kauniin allasalueen vieressä. Tämä oli hyvää markkinointia hotellin asukkaille, mekin ( Jenna ja Tara ) saimme idean hierontaan tästä! Niinpä lähdimme kyselemään hotellimme Spa-tarjontaa. Sisällä Spa:ssa saimme hinnaston ja päädyimme varaamaan 30 min. selkähieronnan altaan vierellä sijaitsevilla hierontapaikoilla. Koska allasalue oli niin ihana, emme halunneet mennä sisätiloihin.
Hieronta koostui paineluista, sekä itse hieronnasta. Hierojat osasivat keskittyä kohtiin joiden huomasivat tarvitsevan enemmän hierontaa. Lopussa meidät pyydettiin istumaan. Nyt hartiat sekä selkä saivat lisäkäsittelyn.
Kokonaisuudessaan hieronta oli mielestämme sujuvaa ja juuri sitä mitä kaipasimmekin. Ympäristö oli kaunis, mutta kuten osasimmekin odottaa, altaalta kuuluva hälinä häiritsi ajoittain hierontatuokiotamme. Hieronnan jälkeen palasimme rentoutuneita ottamaan aurinkoa ja päätimmekin jatkaa päiväämme päiväunilla :)
Hierontakokemuksen hinnaksi tuli n. 18 € / henkilö.
White Sand Beach, Candidasa, Bali, Indonesia
Lomamme jatkui retkellä White Sand Beach:lle. Siellä oli tarkoitus vain löhötä ja hieman snorklailla, kuten teimmekin :) Mutta saatuamme aurinkotuolit allemme, meille tultiin heti tarjoamaan hierontaa. Kyselimme hintaa muutamalta hierojalta ja kaikilla oli sama hinta: n. 8 € / tunti.
Ensimmäinen huomio meillä molemmilla oli hierontaöljyn HAJU! Se haisi todella pahalle, vaikka myytäessä hierontaa meille kerrottiin sen olevan miellyttävän tuoksuista. Hierojamme juttelivat keskenään koko hieronnan ajan. Tämä häiritsi nautintoamme. Henrik oli erillään, joten hän sai nauttia hieronnasta ilman häiriötekijöitä :)
Asento tavallisessa hierontatuolissa oli epämukava ja jouduimme kääntelemään päätä puolelta toiselle, sillä niskat menivät jumiin. Hierojilla oli kuitenkin varmat ja lujat otteet, vaikka välillä molemmista tuntuikin ettei heillä ollut mitään kaavaa vaan hieronta eteni miten sattui.
Öljy jätti iholle ällöttävän hajun ja rasvaisen tunteen. Niinpä Jenna päätti kuoria itsensä hiekalla ja sukeltaa sen jälkeen mereen pesulle :)
Mutta kaikesta huolimatta kivaa oli ja kyllä nämäkin hieronnat 8 €:n arvoiset olivat!
Öljyisin terveisin,
Kengurupennut, Jenna. Tara ja Henkka
www.kengurumimmit.fi
lauantai 16. helmikuuta 2013
KERATON AT THE PLAZA, Jakarta, Indonesia
luxurycollection.com/keraton
Ystäväni aviomies, Thomas Weber, on Spa-Managerina huhtikuussa avatussa Keraton-hotellissa, joka kuuluu Starwoods-ketjuun. Kyseessä on viiden tähden luxushotelli, suunnattu aika pitkälle bisnesmatkaajille.
Olinkin todella mielissäni, kun sain syntymäpäivälahjaksi valitsemani hoidot kahdelle! Syntymäpäiväni oli jo marraskuussa, mutta elämäni on ollut melkoista matalaliitoa, joten ehdin käyttämään nämä hoidot vasta nyt! Koska mieheni, jonka tietysti olisin sinne halunnut viedä :), on kiireinen työreissujensa vuoksi, menimme hoitoihin sisarentyttäreni ( Yksi Kengurupennuista ) Taran kanssa.
Sisäänkäynti oli kieltämättä hieman hankala kyseiseen hotellin löytää. Tiesin suunnilleen missä hotelli sijaitsee, sillä olin nähnyt kyltin kadulta. Mutta sisään mentiin jotenkin "sivusta". Onneksi kuljettajani tiesi minne mennä.
Aula oli todella upea, aula jonne osaan helposti kuvitella bisnesmiehet kalliit puvut päällään. Sisäänkäynnin vasemmalla puolella oli lounge, joka Spa-Manager Thomas Weberin mukaan oli tarkotuksella sisustettu kodinomaisemmaksi, sillä hotellin private residencen asukkaat käyttävät samaa sisääntuloa. Aulaan astuttuani puhelimeni soi. Soittaja oli Spa-osaston vastaanottovirkailija, joka ystävällisesti halusi varmistaa, että tiedän mistä heidät löydän.
Meidät otettiin vastaan heti aulassa. Henkilökunta ohjasi meidät hissin luokse ja kuudenteen kerrokseen, missä spa-osaston vastaanottovirkailija oli meitä vastassa. Vastaanotto olikin piilossa hisseiltä katsoen niin etten sitä olisi heti nähnytkään. Meidät ohjattiin muutaman mutkan kautta varsinaiselle naisten spa-osastolle, joka kieltämättä olisi olisi ollut vaikea löytää!
Ensimmäisenä oli pukeutumishuone: iso huone, isoja peilejä ja jokaisella numerokoodilla toimivat vaatekaapit. Yleisilme oli tyylikäs, länsimainen ja hieman maskuliininen. Osaan helposti kuvitella tällaiseen ympäristöön myös miesasiakkaita!
Vastaanottovirkailija opasti meitä ystävällisesti vaatekaappien käytössä ja esitteli paikat. Täältä löytyivät höyrysauna, tavallinen sauna, vessat, suihkut, hoitohuoneet sekä kylmä- ja lämminallas, joiden eteen oli huomaavaisesti sijoitettu lepotuoleja.
Vaihdettuamme vaatteemme span tarjoamiin kimonoihin meidät ohjattiin hoitohuoneeseen. Koska olimme Taran kanssa valinneet "couples"-hoidot, pääsimme samaan huoneeseen.
Kaksi kaunista ( englantia puhuvaa! ) nuorta naista suoritti meille aluksi jalkarituaalin, joka kuuluu Indonesiassa lähes aina kuvioihin. Jalkarituaali poikkesi positiivisesti muissa hoitoloissa saamistani jalkarituaaleista: terapeutti todellakin kuori ja jopa hieroi jalat kevyesti pohjetta myöten!
Saimme valita musiikin kuudesta listalla olevasta musiikkilajista! Mahtavaa palvelua, sillä kaikki eivät nauti samasta musiikista. Me tietenkin valitsimme rentouttavan musiikin, olimmehan tulleet rentouttavaan kokovartalohierontaan! Täytimme myös ensimmäistä kertaa Jakartan hoitolaan tullessani esitietolomakkeen, jossa kysyttiin jopa hoidon tavoite! Ammattimaista!
Kuten kuvasta näkyy, myös hoitohuone oli hieman pelkistetty, mutta erittäin tyylikäs, sopien sekä mies- että naispuolisille asiakkaille.
Hieronta itsessään oli todella hyvä! Hierojani tiesi mitä tehdä ja hieroi minua kaksi tuntia rauhallisin, tasaisin liikkein. Tuloksena tietenkin oli, että torkahtelin kesken hieronnan nauttiessani hyvistä käsistä ja rentouttavasta musiikista...
Hoidon jälkeen menimme pukeutumishuoneeseen, jossa naispuolinen henkilö oli päivystämässä eikä älynnyt poistua, kun halusimme vaihtaa omat vaatteet päällemme! Joka puolella oli isoja peilejä ja sen lisäksi tämä "vartija" seisoi oven vieressä tuijottamassa ja hymyilemässä! Tuli aivan julkinen uimahallifiilis... Otin vaatteeni ja siirryin kulman taakse pukeutumaan, mutta huomasin, että "vartija" näki minut peilin kautta... Tajusin, että pukuhuoneesta näkee saunaan, saunasta näkee pukuhuoneeseen, pukuhuoneesta näkee lepoalueelle ja altaille, lepoalueeelta ja altailta näkee pukuhuoneeseen peilien kautta! Ainut paikka, jossa voi rauhassa pukeutua oli suihkuissa tai vessassa!
Thomas tuli meitä tervehtimään hoitojen jälkeen, koska halusi kuulla kommenttimme kokemuksestamme. Menimme miellyttävälle terassille nauttimaan smoothiet ja vaihtamaan ajatuksia. Kerrottuamme niin hyvät kuin huonotkin kokemukset tulimme seuraavanlaiseen lopputulokseen:
Keraton-Spa on viiden tähden arvoinen, tyylikäs, länsimainen hoitola, jossa ainoaksi miinukseksi jäi yksityisyyden puuttuminen pukeutumistilassa. Asia korjaantuu helposti: Peilit voi pinnoittaa tai asiakkaan viedä suoraan hoitohuoneeseen vaihtamaan vaatteita, kuten niin monessa muussakin hoitolassa.
Lopuksi Thomas kiitti mielipiteistämme, kutsui meidät uudelleen vartalo- ja kasvohoitoihin VELOITUKSETTA!
KIITOS, Thomas!
torstai 20. joulukuuta 2012
KAUNEUSKESKUS MEICOS, Tampere
Olin työmatkalla Tampereella ja tietenkin siis myös Kauneuskeskus Meicoksessa. Siellä kuulin uudesta Caretech Quattro 4 in1 - laitehoidosta, joten täytyihän sitä kokeilla!
Kauneuskeskus Meicos sijaitsee Tampereella aivan keskustassa, Hämeenkatu 24. Näyteikkunat ovat katutasossa eikä niitä voi olla huomaamatta: ikkunoissa komeilevat suuret, pinkit orkideatarrat! Kun kurkkaat näyteikkunoista sisään, näyttää siltä kuin kyseessä olisi vain kosmetiikkamyymälä. Älä anna tämän hämätä! Takatiloissa sijaitsee iso kauneushoitola, jossa voit nauttia sekä kosmetologin että opiskelijoiden tekemistä hoidoista! Kohtuulliseen hintaan! Meicos myy myös paljon lahjakortteja erilaisiin hoitoihin.
Siispä sinne takatilojen hoitolaan testailemaan uutta hoitoa! Paikka on vaalea ja siisti. Pientä hälinää on aina, johtuen siitä, että kyseessä on myös opiskelijahoitola, mutta hoidoista pystyy silti nauttimaan täysillä. Minä menen tällä kertaa uuden kosmetologin Jonna Koskisen käsittelyyn. Jonna tekee hoitoja erillisessä huoneessa, jossa on monenmoista laitetta.
Aluksi Jonna tekee normaalin alkupuhdistuksen kasvoilleni, jonka jälkeen otetaan "järeämmät aseet" kehiin eli uusi Caretech Quattro 4 in 1 - laite!
Hoito aloitetaan käyttämällä uutta tekniikkaa, joka tekee kasvoilleni painepuhdistuksen. Painepuhdistus on hellävaraista painekuorintaa, joka syväpuhdistaa ja kuorii ihoa tehokkaasti hieoen samanaikaisesti tehokkaasti kasvojen lihaksia. Painepuhdistuksessa käytetään hoitonesteenä natriumkloridia eli suolaliuosta!
Painepuhdistus tuntuu jäätävän kylmältä! Jonna aloittaa puhdistuksen otsasta... tuntuu kuin söisin liian paljon jäistä jäätelöä. Kitalaki ja aivot tuntuvat jäätäviltä... Tätä kestää kuitenkin vain hetken, sillä pian Jonna siirtyy pois otsan alueelta ja kylmyyskin helpottaa. Lopputuloksena todella puhdas iho! Suolaliuos puhdisti iholtani loputkin jäänteet sävyttävästä kosteusvoiteesta, jota käytän lähes päivittäin. Mielenkiintoista oli kuulla, että huolellisesta jokailtaisesta ihonpuhdistuksestani huolimatta suolaliuos nosti pintaan edelleen sävyvoiteen jämiä.
Ilmanpaineimeytyksellä voidaan imeyttää lähes kaikkia tehoaineita iholle hieroen samanaikaisesti tehokkaasti kasvojen ihoa. Ilmanpaineimeytys kuljettaa happea ihohuokosiin samalla kuin tehoaine imeytyy tehokkaasti. Minun tapauksessani tarvittiin kosteutta!!!
Seuraavaksi otettiin käyttöön tuttu ja turvallinen timanttihionta, jolla tehostettiin ihon kuorintaa alueilla, joissa oli pigmenttihäiriöitä. Timanttihionta on yksi lempihoidoistani, jolla saa aina heti näkyviä tuloksia! Olenkin käyttänyt timanttihiontaa säännöllisesti useiden vuosien ajan!
Seuraavana oli vuorossa "valohoito" - oikeasti! Laitteessa on mukana LED-valohoito, jossa valo kohdistetaan suoraan hoidettavaan alueeseen. Valohoidossa on valittavana seitsemän eri väriä/väriyhdistelmää, joilla voidaan elvyttää harmaata ja kellertävää ihosävyä. LED-hoito myös korjaa kimmoisuuttaan menettänyttä ihoa, ryppyjä, juonteita ja laajentuneita ihohuokosia. Se myöskin kuntouttaa allergiasta aiheutuneita paukamia ja rauhoittaa punoitusta, ruusufinniä ja couperosaa. Todella monitoimista!
Valohoito ei oikeastaan tunnu miltään, ainoastaan lämmittää hieman ihoa. Tämän hoidon aikana voi helposti torkahtaa muihin maailmoihin!
Kylmä otsoni viimeistelee hoidon. Otsoni on tehokkain hapen muoto, jota käytetään erilaisissa aknen ja ihon tulehdustilojen hoidossa. Kylmä otsoni tasoittaa tehokkaasti ihon väriä ja rauhoittaa ihon pintaa. Hoidon jälkeen iho tuntuu samettisen pehmeältä ja näyttää silminnähden kirkkaammalta!
Kaikkia näitä hoitoja voidaan tehdä yhdessä tai erikseen, Minä tietenkin kokeilin kaikkien yhdistelmää lopputuloksena kirkas, kosteutettu ja pehmeä iho.
Kiitos Jonna!
Hoito oli tarjouksessa, joten maksoin siitä 85 €. Normaalisti hinta on reilut sata euroa.
SUOSITTELEN!!!
Terveisin, Kengurumimmi
keskiviikko 12. joulukuuta 2012
Kengurupennut Balilla
Olimme lomalla Balilla, Kutassa tällä kertaa. Makoillessamme uima-altaalla Teija (Kengurumimmi) sanoi meille Kengurupennuille (Henkka, Jenna ja Tara), että menkääs käymään jossain hoitolassa. Vaikka selkähieronnassa.
Lähdimme sitten kävelemään kadulle aivan hotellin viereen ja pian löydettiinkin hoitola, jossa oli tarjolla 30 minuutin selkähieronta hintaan 30 000 rupiaa eli n 2,50 euroa.
Balilla hoitola on helppo löytää, sillä hoitolan työntekijät seisoskelevat kaduilla hoitoloiden edessä sisäänheittäjinä ja jakelevat hinnastoja houkutellen turisteja tiloihinsa.
Valitsemamme hoitolan sisäänheittäjät alkoivat ensin arvuutella mihin meidät vietäisiin hierottavaksi. Ilmeisesti heillä oli kaksi eri paikkaa. Hetken kuluttua meidät vietiin sisälle hoitolaan. Aula ei ollut kovinkaan houkutteleva, vaan pelkistetty huone, missä oli kassakone ja tuoleja. Aulasta meidät ohjattiin edelleen yläkertaan, jossa oli vierekkäin neljä hierontapetiä. Pedit oli erotettu toisistaan kevyillä väliseinillä ja verhoilla. Yläkertakin oli kovin pelkistetty: violetin värinen huone. Hypättiin sitten pedeille, että hieronta voisi alkaa!
Pedeissä olevat pääaukot olivat aivan liian suuret, joten ne tekivät olon epämiellyttäväksi. Piti koko ajan vahtia ettei pää putoa aukkoon. Petien natina kuulosti siltä kuin ne voisivat romahtaa kasaan millä hetkellä tahansa.
Vihdoin hieronta alkoi. Hieroja hyppäsi pedille, kuten täällä on tapana. Aluksi lihaksia paineltiin pyyhkeen läpi, jonka jälkeen alkoi varsinainen hieronta. Hierontaan kuului selän, niskan, hartioiden ja käsien hieronta. Käsien hieronnassa erityisen hyvältä tuntuivat kämmenen painelut! Lopussa hierontatapa hieman muuttui hierojasta riippuen. Kaksi hierojaa pyysivät istumaan ja yksi taas teki hieronnan loppuun makuullaan. Yksi meistä sai lopuksi vielä päähieronnankin!
Hieronnat olivat kokonaisuudessaan hyviä ja lähdimme pois niskat rentoutuneina.Maksettuamme pyysimme kuittia, mutta epäonnistuimme. Ilmeisesti meitä ei haluttu ymmärtää ja luultavasti koko paikasta ei kuittia muutenkaan saisi.
Lopputulos: Hyvä hieronta vaikka paikka ei ollutkaan häävi!
Terveisin,
Kengurupennut:
Henkka, Tara ja Jenna
torstai 23. elokuuta 2012
Taman Sari Royal Heritage Spa, Jakarta Pusat, Indonesia
![]() |
| http://www.tamansariroyalheritage.com |
Kuvittele ylellinen hoitola, joka stimuloi jokaista aistiasi. Missä ihosi on miellyttävän lämmin taitavan terapeutin ansiosta, lihaksesi ovat rentoutuneet, aromaterapeuttiset öljyt ympäröivät sinut tuoksullaan minne menetkin... Rentouttava taustamusiikki saa sinut kuvittelemaan olevasi vesiputouksien äärellä...
OLET KUVITELLUT ROYAL HERITAGE SPA:n!
Löysin tämän hoitolan toukokuussa aivan sattumalta. Pyysin kuljettajaa pysähtymään nähtyäni kauniin sisäänkäynnin (mikä on harvinaista Jakartassa) ja kävin sisällä vilkaisemassa. Paikka oli käsittämättömän kaunis!
Jo sisääntuloaula toivotti sinut tervetulleeksi, myyntihyllyt olivat todella houkuttelevan näköiset ja hymyilevällä henkilökunnalla oli sisustukseen sopivat kauniit batiikkikuvioiset työasut.
Nyt oli aika kokeilla onko laatu hyvää kuin ulkoinen olemus!
Kaikki Taman Sari Royal Heritagen tuotteiden reseptit ovat lähtöisin Keraton nimisestä palatsista, joka sijaitsee Jaavan saarella. Keratonissa erilaisia yrttejä on käytetty jo satojen vuosien ajan. Tuotteiden valmistuksessa noudatetaan edelleenkin alkuperäisiä perinteitä.
Taman Sari Royal Heritage Spa tarjoaa useita hoitoja, joissa kaikissa pyritään kunnioittamaan kehon, mielen ja hengen tasapainoa. Hoidoissa yhdistyy vesiterapia sekä luonnon yrtit. Tähän on lisätty perinteinen Jaavalainen hoitomuoto, joka oli kuninkaallisten perheenjäsenten kauneuden- ja terveydenhoidon salaisuus.
Minä päätin kokeilla "Seven Flowers Ritual Treatment"-nimistä käsittelyä. Erilaiset perinteet ja rituaalit ovat aina olleet tärkeässä asemassa Jaavalaisten ihmisten elämässä. Niinpä he edelleen pitävät yllä esi-isiltään perittyjä tapoja. Tämäkin käsittely on saanut alkunsa kauan sitten, mutta on nyt tuotu myös ylelliseen hoitolaan.
Aluksi minut ohjattiin ylellisesti ruskean sävyillä sisustettuun huoneeseen. Terapeutti teki minulle perinteisen jalkojenpesuriruaalin, sillä erolla että nyt jalat todellakin pestiin ja kuorittiin! Yleensä tämä vaihe on todellakin vain rituaali, jossa jalat sipaistaan kuorinta-aineella ja vedellä. Kuorinnan jälkeen koko vartalo puhdistettiin puhdistusmaidolla, joka pyyhittiin pois lämpimillä pyyhkeillä. Miellyttävää... Terapeutin kosketus on todella hyvä!
Nyt alkoi hieronta. Aivan jumalaista! En tiedä missä vaiheessa olin kulkeutunut pois tästä maailmasta, mutta havahduin siihen, kun terapeutti pyysi minua kääntymään. Loppuajan pysyin koko ajan terapeutin mukana, kunnes oli aika mennä kylpyyn.
Avasin ylellisen värisen verhon suihkutiloihin... silmiäni hiveli käsittämättömän kaunis näky: Suuri amme TÄYNNÄ kukanterälehtiä ja kukintoja! Mikä näky... ja tuoksu! Olen ollut ennenkin kukkakylvyssä, muttä tällä kertaa kukkia todella oli paljon!
Tämän kukkarituaalin tarkoitus on hemmotella ja antaa kokijalleen yksilöllinen kokemus lämmittäen kehoa. Kylvyissä käytetään seitsemän eri kukan terälehtiä ja kukintoja, joiden öljyt kosteuttavat ja kirkastavat ihoa.
Tämän "herkullisen" kukkameren jälkeen kävin suihkussa, kuivattelin itseni ja pukeuduin batiikkikuvioiseen kimonoon. Oli aika siirtyä toiseen huoneeseen, jossa suoritetaan "ratus". "RATUS"? Mikä se on?
Kyseessä on perinteinen Jaavalainen "hoito", joka on tarkoitettu vain naisille. Kyseessä on "savustus".
Huoneessa on puinen koppi, josta pää jää ulkopuolelle. Muistuttaa lähinnä jotain rangasituskoppia. Sen sisällä on istuin, kuin yksi laude. Noin puoli metriä lauteen alla on pieni "kattila", jossa on hehkuvan punaisia hiiliä. Jaa, onko tämä jokin paikallinen versio höyrykopista? Tulee mieleeni James Bond. Hänethän lukittiin johonkin höyrykoppiin ja höyryt laitettiin täysille... taisi olla hengenlähtö lähellä! No, tuskin tässä käy niin... No ei todellakaan!
Terapeutti laittoi sinne "kattilaan" kuivia yrttejä, "ratus", sekä jasmiiniöljyä. Valittömästi lauteen alta tuli sakea savu! Silmät alkoivat vuotamaan ja takapuoli lämpiämään! Terapeutti peitti kopissa olevan "kaula-aukon" pyyhkeellä, jolloin savun tulo helpotti. Lopputuloksena savustettu olo, kuin olisin ollut suomalaisessa savusaunassa. Ei paha! Tämän "tulisilla hiilillä" istumisen tarkoitus on hoitaa naisen alapäätä esim. kutinaa ja pahanhajuisia eritteitä vastaan. Hoitoa suositellaan oireista kärsiville viikottain ja muille joka toinen viikko.
Lopputuloksena tämän kokonaishoidon jälkeen olo oli mitä hemmotelluin ja rentoutunein. Ainoa ikävä puoli oli mielestäni voimakas savun haju, joka pysyi koko illan.
Jos haluat kuninkaallista hemmottelua ylellisessä ympäristössä, suosittelen Taman sari Royal heritage Spa:ta, joita löytyy muuatakin kuin Indonesiasta, ainakin Euroopasta ja Amerikasta.
Käsittely kesti kolmisen tuntia ja maksoi noin 63 €.
Savuntuoksuisin terveisin, Kengurumimmi
Tämän "herkullisen" kukkameren jälkeen kävin suihkussa, kuivattelin itseni ja pukeuduin batiikkikuvioiseen kimonoon. Oli aika siirtyä toiseen huoneeseen, jossa suoritetaan "ratus". "RATUS"? Mikä se on?
Kyseessä on perinteinen Jaavalainen "hoito", joka on tarkoitettu vain naisille. Kyseessä on "savustus".
Huoneessa on puinen koppi, josta pää jää ulkopuolelle. Muistuttaa lähinnä jotain rangasituskoppia. Sen sisällä on istuin, kuin yksi laude. Noin puoli metriä lauteen alla on pieni "kattila", jossa on hehkuvan punaisia hiiliä. Jaa, onko tämä jokin paikallinen versio höyrykopista? Tulee mieleeni James Bond. Hänethän lukittiin johonkin höyrykoppiin ja höyryt laitettiin täysille... taisi olla hengenlähtö lähellä! No, tuskin tässä käy niin... No ei todellakaan!
Terapeutti laittoi sinne "kattilaan" kuivia yrttejä, "ratus", sekä jasmiiniöljyä. Valittömästi lauteen alta tuli sakea savu! Silmät alkoivat vuotamaan ja takapuoli lämpiämään! Terapeutti peitti kopissa olevan "kaula-aukon" pyyhkeellä, jolloin savun tulo helpotti. Lopputuloksena savustettu olo, kuin olisin ollut suomalaisessa savusaunassa. Ei paha! Tämän "tulisilla hiilillä" istumisen tarkoitus on hoitaa naisen alapäätä esim. kutinaa ja pahanhajuisia eritteitä vastaan. Hoitoa suositellaan oireista kärsiville viikottain ja muille joka toinen viikko.
Lopputuloksena tämän kokonaishoidon jälkeen olo oli mitä hemmotelluin ja rentoutunein. Ainoa ikävä puoli oli mielestäni voimakas savun haju, joka pysyi koko illan.
Jos haluat kuninkaallista hemmottelua ylellisessä ympäristössä, suosittelen Taman sari Royal heritage Spa:ta, joita löytyy muuatakin kuin Indonesiasta, ainakin Euroopasta ja Amerikasta.
Käsittely kesti kolmisen tuntia ja maksoi noin 63 €.
Savuntuoksuisin terveisin, Kengurumimmi
sunnuntai 12. elokuuta 2012
Sekar Jagat, Bali, Indonesia
Kun muutin Jakartaan tammikuussa 2011, kiertelin ajankulukseni hoitoloissa ja parissa yksityisessä kosmetologikoulussa. Ihan vain tutustumassa. Sieltä sain idean: Balilla järjestetään koulutuksia erilaisiin hierontoihin ym. Olisikin mielenkiintoista lähteä hakemaan ihan AITOA balilaista koulutusta sieltä! Jakartastahan on lyhyt matka Balille, mutta ei ole kiva mennä yksin... Niinpä olin asian puitteissa yhteydessä Tampereella sijaitsevan Hämeen Kosmetologikoulun omistajaan ja sain kuin sainkin hänetkin innostumaan ajatuksesta!
Tuumasta toimeen! Pian huomasimme ilmoittautuneemme kolmen päivän koulutukseen nimeltä "Balinese Esthetic Short Course". Mukavaa oli se, että saimme itse valita meitä kiinnostavat osiot tähän koulutukseen. Valituiksi tulivat perinteinen balilainen hieronta ( tietenkin ), pää-, niska- ja hartiahieronnat sekä balilainen vartalo wrap.
Paikkana siis Sekar Jagat Spa, Nusa Dua, Bali ja ajankohtana lokakuu 2011. Mahtavaa! Koulutukseen osallistui minun lisäkseni kaksi henkilöä Hämeen Kosmetologikoululta, joista toinen oli sisareni Mirkka. Hän toimii Hämeen Kosmetologikoululla ammatin opettajana.
![]() |
| Tästä se alkaa! Sisäänkäynti vilkasliikenteiseltä kadulta Sekar Jagat Spa:n rauhaan. |
Saimme lämpimän vastaanoton heti sisään tullessamme. Joimme hieman virkistävää inkivääriteetä kauniissa vastaanottoaulassa, täyttelimme jokusen paperin, saimme hierontakaaviot ja sitten mentiin! Siirryimme pihasta alaspäin erilliseen rakennukseen, joka toimi hoitolana ja koulutustilana. Kaiken kaikkiaan koulutus sekä kouluttaja olivat todella mahtavat! Opimme monenlaisia niksejä, joita ei tullut ajatelleeksi aiemmin. Yksityiskohtia en kerro, vaan teidän täytyy käydä kokeilemassa saaliimme esim. Hämeen Kosmetologikoululla. Siellä koulutetaan opiskelijoille Bali Spa hierontaa ja sitä siis tehdään siellä nyt opiskelijatyönä! Koululle rakennettiin myös erilliset tilat juuri näitä Spa-hoitoja varten!
![]() |
| Käynti hoitolaan ja koulutustiloihin. |
Käynti koulutustiloihin oli juuri niin balilainen kuin vain kuvitella saattaa. Tilat olivat kauniit ja eksoottiset, myös lämpötilaltaan, sillä koulutustiloissakaan ei ollut ilmastointia. Voitte vain kuvitella kuinka hikisiä naisia sieltä lähti pois päivän päätteeksi! Koko päivä pompittiin petille ja petiltä pois ja opeteltiin käytännössä balilaista hierontatekniikkaa.
Päivän päätteeksi huomasin, että joku jyrsijä oli vielä syönyt varvastossunikin rikki siitä oven ulkopuolelta! Indonesialaiseen tapaan nimittäin kuuluu jättää kengät oven ulkopuolelle.
Mutta miksi tämä Bali Spa-konsepti sitten miellyttää?
![]() |
| Tässä koulutuspaikkamme aula. Vastaanottotila sijaitsee lähes poikkeuksetta osittain ulkotiloissa. Seiniä ei ole joka suunnalla. |
Moni hoitola niin täällä Indonesiassa kuin muuallakin on saanut insiraationsa Balilaisesta Bali Spa tyylistä. Varsinki täällä Indonesiassa löydät joka puolelta hoitoloita, jotka ovat omineet itselleen tämän rauhallisen ja rentouttavan kokonaisuuden luodakseen asiakkailleen eksoottisen "suojapaikan" rentoutumista varten. Bali Spa:han liitttyy yleisesti ikään kuin piilotettu trooppinen puutarha, jossa voit nauttia vaikkapa virvokkeita tai lounasta hoitosi jälkeen.
Hoitotilat ovat hämäriä, kauniisti sisustettuja pehmeillä luonnonmukaisilla väreillä. Lähes jokaisesta Bali Spa-hoitolasta löytyy vesielementti, ihanat tuoksuöljyt sekä eksoottinen Bali Spa musiikki. Hoitotuotteet ovat usein luonnosta saatuja: muta, banaanikääreet, tuoksuvat kukkakylvyt, tea tree- kuorinnat, ym.
Puhumattakaan käsittämättömän ihanista käsistä, joilla nämä ihmiset asiakkaitaan käsittelevät! Toivottavasti saimme edes murto-osan näiden pienten naisten voimista ja käsittelytavoista itsellemme koulutuksen aikana!
Pisteenä näiden kolmen mahtavan koulutuspäiviemme päälle saimme vielä lähes kahden tunnin perinteisen balilaisen hieronnan, siis itsellemme! Siinä sitten rentouduimme näiden taitavien käsien käsittelyssä ja lopuksi menimme suihkuun, joka oli niin balilainen kuin vain voi olla, kuten huomaat yllä olevasta kuvasta!
Kiitos ihanalle opettajallemme ( vasemmalla )sekä mukana olleille mahtavasta seurasta!
Terveisin, Teija
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)
























